نکاتی که باید در مورد خرید سیم گالوانیزه بدانید | مفتول گالوانیزه

Wiki Article

قابل ذکر است که فرآیند گالوانیزاسیون در دنیا به دو صورت انجام می پذیرد : گالوانیزه گرم ( گالوانیزه داغ ) و گالوانیزه سرد که در این مقاله می خواهیم به طور کامل و مبسوط به شرح نوع اول آن یعنی گالوانیزه گرم بپردازیم .

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیم و کابل اصفهان می باشد.

ردپای مفتول گالوانیزه در صنایع بزرگ و کوچک دیده می‎شود. شاید بتوان گفت مهمترین و رایج‎ترین کاربرد آن ساخت انواع توری و حصار است. این نوع از توری‎های در نوبه خود در صنعت بسیار پرکاربرد هستند. از انواع مختلف آن در صنایعی مانند کشاورزی، ساختمان‎سازی، آرماتوربندی و … استفاده خواهد شد. وقتی صحبت از محصولات گالوانیزه می‎شود، یعنی آنها به طور قابل توجهی در برابر عواملی که باعث فرسایش و خوردگی فلز می‎شوند، مقاومت خواهند داشت.

شاید بگویید، مواد ضدزنگ نیز می‌تواند چنین خاصیتی را در فلزات بوجود آورد. اما باید گفت، تکنیک گالوانیزه، فراتر از محصولات ضد زنگ عمل کرده و محصول نهایی سالیان متمادی در بدترین شرایط آب و هوایی دوام خواهند آورد. بنابراین نمی‎توان آنها را در یک سطح دانست و با هم مقایسه کرد. البته گالوانیزه کردن، سیم مفتول به شکل‎های مختلف انجام خواهد شد. در هر حال محصولی که بدست می‌آید، از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود.

دمای محلول موجود در حوضچه فلاکس در حین کار باید ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد باشد این دما سبب گرم شدن قطعات و خشک شدن بهتر در پیشگرم شده و در عین حال تبخیر سطحی آب در این دما مانع رقیق شدن فلاکس می‌شود.

برای اولین بار مفتول توسط نورد بلژیکی در اروپا ساخته شد و بعد از آن تغیرات زیادی در آن‌ دیده شد که در کشور امریکا بود و پس از کشف این مفتول ها و پیشرفت آن ها مقاومتش هم کم کم بالا تر رفت و هم چنین از نظر وزنی هم سنگین تر شد و البته هزینه هایش هم بالاتر رفت.

ضخامت آن ۰/۹ میلیمتر است. بسته های آن ۲۵کیلوگرم وزن دارند. پر مصرف ترین نوع سرد چینی است.

نوع سرد آن در بازار چینی بوده و در مقایسه با نوع ایرانی آن کیفیت پایین تری دارد.

قابلیت گالوانیزه شدن مفتول ، آن را از خوردگی در محیط های مرطوب و اسیدی محافظت می کند .

روی در آند اکسید می شود چون فلزی پست تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. حلبی در حلبی هایی که از آن ، قوطی می سازند، عمل معکوسی انجام می شود. 

پر مصرف ترین سیم مفتول گالوانیزه است. ضخامت آن ۱/۲ میلیمتر است.بسته های آن۲۵۵کیلوگرم وزن دارند. نوع سرد چینی آن بیشترین مصرف را دارد.

واژه رابیتس را بیشتر در کجا شنیده‎اید؟ کافی است نگاهی به سقف پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه بیاندازید. اگر در طراحی داخلی از سقف کاذب گچی با شکل‎های مختلف بهره برده باشید، حتما در زیرسازی آنها از رابیتس استفاده شده است.

به دلیل رول بودن یا حالت جمع کاربری سهل و آسانی دارند و این مزیت باعث می شود تا سیم مفتول گالوانیزه نصب آسان و از همه مهمتر به دلیل حجم کم شرایط نگهداری برای آن ها در هر فضایی فراهم است.

این فرایند باعث مقاومت نسبی در مقابل شکستگی و رطوبت می گردد. همین امر باعث می شود که انعطاف پذیری آن بالا برود. در مورد هدف اصلی این روش تولید مفتول دسترسی به محافظت از فلز پایه در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.
لذا کیفیت و مرغوبیت سیم مفتول ها، کاربردی بودن آن ها را برای سال های آینده تضمین می کند.

در ادامه تفاوت ورق استیل و گالوانیزه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیم مفتولهای گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند امروز به فرآیند تولید مفتول گالوانیزه به روش سرد می پردازیم. در روش گالوانیزه سرد، بعد از تمیزکاری و اکسید زدایی مفتول سیاه توسط اعمال جریال الکتریکی و با فرآیند الکترولیزرلایه ای بر روی آن قرار می گیرد این لایه بنا لایه گالوانیزه سرد بوده که در مقایسه با روش گرم بسیار نازکتر می باشد.

سیم گالوانیزه گرم به تعمیر کمتری نیاز خواهد داشت و در عین حال نگهداری از آنها بسیار راحت و ساده است.

 – هزینه کمتر برای تعمیرات و نگهداری: حتی در شرایطی که انجام عملیات گالوانیزینگ در مقایسه با سایر روشهای جلوگیری از خوردگی، هزینه برتر است، اجرای آن به دلیل عدم نیاز به تعمیرات پرهزینه ، توصیه می شود.

طی سالیان تولید کنندگان به دنبال تولید محصولی بودند که در برابر خوردگی مقاوم باشد. با تحقیقات فراوان که از فرانسه شروع شد به ورق های فولادی گالوانیزه رسیدند. به غیر از ورق فولادی گالوانیزه که درون مذاب فلز روی قرار می گیرد و موجب ایجاد پوششی بر روی ورق فولادی می شود که در برابر خوردگی و اکسید آهن مقاومت زیادی ایجاد می کند، می توان از ورق های فولاد ضد زنگ که اصطلاحا به آن استیل می گویند استفاده نمود.

پیشنهاد می کنیم مقاله ورق گالوانیزه و کاربردهای آن و چه ویژگی هایی دارد را بخوانید.

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فروبردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

اگر می خواهید در رابطه با این محصول اطلاعات کاملی به دست آورید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

روی در آند اکسید می شود چون فلزی پست تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. حلبی در حلبی هایی که از آن ، قوطی می سازند، عمل معکوسی انجام می شود. 

بعد از این سطح ورق سرد به روی آغشته میشود. عایق ورق گالوانیزه به روش گرم دوام و مقاومت بیشتری نسبت به روش سرد دارد؛ بنابراین قیمت گالوانیزه گرم نسبت به گالوانیزه سرد بیشتر است.

البته سیم مفتول استیل گالوانیزه در فرآیند تولید خود و قبل از آنکه در پروسه پوشش دهی زینک قرار گیرد ، سطح آن بطور کامل اکسیدزدایی و تمیز می شوند.

آنگاه به واسطه غوطه وری در وان مذاب روی به صورت کاملاً عمقی و زیبا روکش دهی می شود .

برای تولید مفتول گالوانیزه با نورد سرد باید مفتول سیاه را تمیزکاری نمود، بعد از انجام این مرحله توسط عملیات الکترولیز پوششی بر روی یک لایه از گالوانیزه سرد پوشش مفتولی بر روی قرار داده تا در برابر شکستگی و شرایط آب وهوایی مقاوم گردد؛به همین علت انعطاف پذیری آن بالا رفته و فلز پایه آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می شود. توضیحات بیشتر

Report this wiki page