جزئیات، داستان و خرید سیم گالوانیزه | مفتول گالوانیزه

Wiki Article

میزان کربن موجود در فولاد اولیه تعیین کننده میزان نرمی محصول نهایی است .

هر چقدر ضخامت مفتول بیشتر باشد طبیعتا ارزش آن نیز بالاتر می باشد. با توجه به اینکه استفاده از روش گالوانیزاسیون گرم ضخامت بیشتری را ایجاد می کند قیمت محصولات ساخته شده با این روش تولید بالاتر از روش سرد است.

مزیت بعدی که می توان به آن اشاره کرد انعطاف پذیری می باشد که نوع ایرانی آن دارای انعطاف پذیری کمتری می باشد. اخربن برتری ابن نوع مفتول ها هم وزن بودن کلافها می باشد.

دفتر مرکزی : تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند

پس از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌نماید. این عملیات فلز را نسبت به زنگ زدگی مقاوم می‌نماید

درباره فولاد صنعت تماس با فولاد صنعت مجله فولاد صنعت سوالات پرتکرار

این سیم های مفتول به دو دسته سرد وگرم تقسیم میشوند.در نوع سرد فلز روی با سیستم آبکاری با برق – الکترولیز- روی سیم می نشیند.

همان طور که اشاره کردیم، گالوانیزه کردن فولاد به کم شدن میزان خوردگی فولاد کمک میکند؛ زیرا:

– دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

در کل هر چه کربن به کار رفته در فلز کمتر باشد مفتول آن نیز نرم تر است.

از مفتول گالوانیزه در ساخت سازه گالوانیزه و همچنین محل تلاقی نایلون پوشش گالوانیزه و همچنین قرار دادن پنجره ها و سایر تجهیزات بر روی سازه استفاده می شود.

قبلینوشته قبلی:اسکلت فلزی چه معایب و چه مزایایی دارد ؟بعدینوشته بعدی:آهن گالوانیزه چیست ؟

عبور از کوره مذاب روی و پس از آن برداشتن روی اضافی از سطح مفتول

همچنین با فرم دادن ورق های فولادی گالوانیزه به صورت کرکره ای، می توان از آن به عنوان سقف شیروانی منازل استفاده نمود.
آنها دارای رنگ و اندازه‎های بسیار متنوعی هستند، قیمت و وزن مناسبی داشته و استفاده از آنها بسیار راحت است.

zamanisteelآهنآهن آلاتانواع مفتولدرباره مفتولفولاد صنعت زمانیقیمت مفتولکارایی مفتولمفتولمفتول اردنيمفتول چیستمفتول چیست؟مفتول سیاهمفتول سیمیمفتول غزاويمفتول فلسطينيمفتول گالوانیزهمفتول مغربي

بعد از اینکه شمش را به تعداد دفعات مورد نیاز از دستگاه ها عبور داده شد به قطر موردنظر می رسانند. مفتول ها توسط دستگاه ها تبدیل به کلاف می ‌شود.

به منظور تماس کامل اسید با سطح فلز لازم است که بین قطعات را به نحوی فاصله ایجاد کرد. ساده‌ترین و مناسب‌ترین روش موجود استفاده از زنجیر است. روش‌های دیگر را با توجه به ابعاد قطعه و شکل هندسی آن می‌توان به کار برد لازم است ذکر شود که در مجموع قطعات باید به نحوی قرار گیرند که هوا در هیچ قسمتی گیر نیفتد. همچنین در زمانی که از اسید خارج می‌شوند به راحتی اسید از سطح قطعات تخلیه شود. در صورتی که فاصله‌گذاری به‌طور صحیح انجام نشود و قطعات به هم بچسبند در مرحله گالوانیزه کردن محل‌های چسبیده به صورت سوختگی نمایان خواهند شد.

این تکنیک میزان انعطاف‎پذیری و نرمی آنها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب با سیم مفتولی مواجه می‎شوید که ظاهری سفید داشته و از سویی دیگر مقاوم و نفوذناپذیر است.

روش‌های دیگری برای پوشش‌دهی فولاد و فلز وجود دارد که از آن جمله می‎توان به پوشش‌دهي الکتريکي، فلز پاشي، رنگ پاشي و پوشش مکانيکي نیز اشاره کرد. همچنین برای پوشش‎دهی از انواع پوشش‎های روی- نیکل، روی- آهن، روی- کبالت، و قلع- روی استفاده می‎شود. با توجه با کارکرد محصول، پوشش مورد نظر از سوی متخصصان انتخاب خواهد شد.

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم یک روش پوشش دهی به وسیلهٔ فلز روی می‌باشد؛ و در نهایت فرایند پوشش، آهن با روی پیوند شیمیایی تشکیل می‌دهد.

نوع سرد آن در بازار چینی بوده و در مقایسه با نوع ایرانی آن کیفیت پایین تری دارد.

توری لوزی توری مرغی توری نرده ای توری استنلس استیل توری پرسی توری پشه ای توری حصاری توری سرندی توری فرنگی توری گابیون توری رابیتس توری نوار نقاله

مفتول شاخه شده (گالوانیزه) خانه / صنعت مفتول / مفتول شاخه شده (گالوانیزه) درباره محصول مفتول سیاه پوشش داده شده با فلز روی یا مفتول گالوانیزه می نامند. این فرایند به دو روش گرم (قرار گرفتن فولا درون مذابی از روی) و سرد (روی با استفاده از روش الکترولیز بر سطح فولا قرار میگیرد) امکان پذیر است.

از مفتول گالوانیزه در ساخت سازه گالوانیزه و همچنین محل تلاقی نایلون پوشش گالوانیزه و همچنین قرار دادن پنجره ها و سایر تجهیزات بر روی سازه استفاده می شود.

بعد از این مرحله مفتول ها را وارد کوره ی فلز مذاب روی می کنند .پس از عبور آن مقدار اضافه را که بر سطح وجود دارد را برمی دارند.

فاصله ای که مفتول ها ، در وان مذاب روی طی می کنند ، محدود و کم است و این مساله به این دلیل است که مفتول گالوانیزه گرم نهایی بتواند به آسانی خم شود تا بتوان از آن در تولید توری حصاری و سیم خاردار استفاده کرد .

مقاله و جامعه ای در مورد آهن آلات و به خصوص مفتول بود ممنون از مجموعه فولاد صنعت زمانی فروش و خرید مفتول گالوانیزه

Report this wiki page